''If you want the rainbow, you have to deal with the rain''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Ocak 2017 Pazartesi

Moon Lovers ile Kalbimizi Fetheden Wang So Gerçekte Kim?

Yazısını yeni yazdığım ve etkisinden hala kurtulamadığım Scarlet Heart'ı izlerken prens Wang So ile aramda adeta bir bağ oluştu. Ülkesinden uzaklaştırılıp başka yerde yetiştirilmiş ve sonradan krallığa geri dönen vahşi bir prens... Hmmm... Ben bu hikayeyi başka bir yeden de hatırlıyorum sanki...

Hemen iki tıkla hafızamın yanılmadığını anladım. Aynı karakteri kısa zaman önce izlediğim Shine or Go Crazy dizisinde Jang Hyuk canlandırıyordu. Ben orda da çok sevmiştim bu prens Wang So'yu. E böyle olunca ufak bir saplantı geliştirdim ve okudum da okudum Wang So hakkında. Okuduklarımın hepsini değil ama, enteresan bir özetini sizinle de paylaşmak istedim.

Öncelikle Scarlet Heart Ryeo'nun geçtiği dönem olan 10. yy Goryeo'sundan bahsetmek istiyorum.

king taejo scarlet heart ile ilgili görsel sonucuking taejo ile ilgili görsel sonucu

Dizide bütün prenslerimizin babası olan Kral Taejo, şu anki Kore toprakları üzerinde bulunan 3 krallığı (Goguryeo, Shilla, Baekje) bir araya getirerek Goryeo Krallığını kuran ve 25 yıl boyunca yöneten büyük kraldır. 

Bırakın dizideki 8 prensi, 25 tane oğlu ve 9 tane kızı olmak üzere 34 tane çocuğu varmış. Ülkenin siyasi durumunu kontrol altına tutmak için evlilik yöntemini kullanmaya bayılmış kendileri. Ohhhhh hayat ona güzelmiş beee...

Tarihi dizi kafa karışıklığına karşı --> Başka tarihi dizilerde duyduğumuz Joseon, yaklaşık 500 yıllık Goryeo Krallığının yıkılmasıyla ortaya çıkan Krallıktır. Yani 3 krallık, sonra Goryeo ve en sonunda Joseon devri.


Kral Taejo'dan sonra, aynı Moon Lovers'da gördüğümüz gibi önce 1. prens Wang Mu
scarlet heart first prince wang mu ile ilgili görsel sonucu

Sonra 3. prens Wang Yo
scarlet heart first prince wang mu ile ilgili görsel sonucu

Ve her ikisinin kısa iktidarlarından sonra, Goryeo'nun 4. kralı olarak 4. prens Wang So tahta geçmiştir.
scarlet heart wang so king ile ilgili görsel sonucu

İki prensin toplamda 6 yıllık iktidarından sonra Wang So, Gwangjong olarak 26 yıl boyunca tahtta kalmıştır. 


İlgili resim

Peki Gwangjong gerçekten de kanlı bir kral mıydı?  Gwangjong aslında acımasız ve kanlı bir kral değildi. Evet, çok insan öldürdü ama buna rağmen iyi ve bilge bir kral olarak anılırdı.
Kral Taejo, evlilik yoluyla aristokrat aileleri kontrol altında tutarken, ondan sonra tahta geçen her iki oğlu da kontrolü elinde tutamamış ve aristokrat aileler krallık üzerinde büyük bir güç elde etmeye başlamıştı. Gwangjong, aynı Scarlet Heart'ın sonlarında izlediğimiz gibi, tahta geçtikten sonra aristokrat aileleri hedef alan, köleleri serbest bırakmaya ve onların güçlerini azaltmaya yönelik çalışmalar yaptı. Ayrıca devlet çalışanı olmak için yeteneklere dayalı bir sınav sistemi düzenleyip sadece  güçlü ailelerin çocuklarının haksızca sarayda görev almasını engelledi. Tüm bu çalışmaları kral ve saray üzerinde aristokrat ailelerin etkisini azaltmak ve kraliyeti mutlak güç haline getirmek içindi. İşte buna karşın, aristokrat aileler bir isyana kalkıştı ve Gwangjong isyana kalkışan herkesi vatan haini ilan ederek kanlı bir hareketle isyanı durdurdu. 




scarlet heart wang won ile ilgili görsel sonucu   Gwangjong gerçekten kardeşlerini öldürdü mü? Hayır! Gwangjong'un öldürdüğü tek kardeşi 9. prens Wang Won idi. Onu da yine aynen Scarlet Heart dizisinin son bölümünde gördüğümüz gibi vatana ihanet sebebiyle öldürtmüş. 

Ayrıca kendisine karşı isyana kalkıştığı için 1. prens Wang Mu ve 3. prens Wang Yo'nun oğullarıyla birlikte bazı akrabalarını da öldürtmüş.






Peki Gwangjong gerçekten kız kardeşi prenses Yeon Hwa ile evlendi mi?
İlgili resim

Evet. Yukarıda da anlattığım gibi, Gwangjong kraliyetin gücünü arttırmaya çok önem vermişti. Bu nedenle soylu kanı saf tutmak istedi ve kız kardeşiyle evlendi. Böylece prenses Yeon Hwa, kraliçe Daemok oldu. Hatta her ikisinin çocuğu olan Gyeongjong ise babasından sonra Goryeo'nun 5. kralı olarak tahta geçti.

Aynı sahneyi Shine or Go Crazy dizisinde de gördük:
shine or go crazy yeon hwa ile ilgili görsel sonucu



shine or go crazy jang hyuk poster ile ilgili görsel sonucu
Shine or Go Crazy demişken... Jang Hyuk'u ve diziyi gerçekten çok beğenmiştim ama tabi Lee Joon Ki'ye olan duygularım beğenmenin ötesinde olunca (ciddi düşünüyoruz) anca böyle bir yazı yazmak aklıma geldi. Jang Hyuk da aileden uzak ve vahşi yetiştirilmiş, sevgi eksikliği yaşayan, güçlü ve adil prens Wang So'yu mükemmel canlandırmıştı. 

Wang So'nun kraliyet adı olan Gwangjong kelimesindeki Gwang(), Çin karakterlerde() parlamak (shine) anlamına geliyormuş. Aynı Gwang()'ın bir diğer Çin karakter ifadesi() ise çıldırmak (crazy) anlamındaymış. İşte o yüzden dizinin adı da Shine or Go Crazy! Aydınlanmış gibi hissetmediniz mi şuan? Ben acayip aydınlanmış hissettim yaaa^^ Yani dizinin adı hep bi anlamsız geliyodu ama sorgulamamıştım. Şimdi ''Oha daha anlamlı bişey olamazmış!!'' diyorum resmen. 


moon lovers ji mong ile ilgili görsel sonucu

Yine enteresan bir bilgi: dizideki Ji Mong gerçekten de kral Tejong'dan itibaren ikinci, üçüncü ve bizim kralımız Gwangjong olan dördüncü krala kadar danışman/yardımcı olarak görev almış. Daha sonra Gwangjong ile beraber yaptıkları bir tapınak ziyareti sırasında sarhoş olup uygunsuz davranışlar gösterdiği için Gwangjong tarafından görevden uzaklaştırılmış. Gwangjong vefat edip yerine oğlu Gyeongjong geçtiğinde ise tekrardan göreve getirilmiş. Yani adam resmen 5 kral yanında aktif olarak çalışmış. Helal olsun!



Son olarak dizinin yorumunda da paylaştığım ama benim için tam bir hayal kırıklığı olan prens Wang So, nam-ı diğer kral Gwangjong'un gerçek halinin fotoğrafını koyuyorum buraya. Lee Joon Ki'yi seçen castingin ellerinden öpüyorum, selam olsun!

HAYALLER
image

HAYATLAR
image

Lee Joon Ki bana bu Wang So karakterini acayip sevdirdiği için ufak çaplı bir saplantı yaşadım ve Kore tarihine giriş ders kitapları kadar kaynak okudum diyebilirim hahahah... Hatta okuduklarımın bir kısmı Koreceydi -_-
 Bu yazı her zamankilerden çok farklı ama umarım ilginizi çeker. Bilir kişi değilim elbet, okuduğum ve anladığım kadarıyla sizinle paylaştım. Umarım bir hatam yoktur^^ 
Dizilerde merak ettiğim konularla ilgili farklı yazılar yazmaya devam edebilirim ilerde. İnşallah seversiniz.




25 Ocak 2017 Çarşamba

İzledim: Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

Sonunda! Sonunda bu yazıyı yazıyorum...
Dizi biteli aylar oldu ben niye anca şimdi yazıyorum? Çünkü iki kere izledim diziyi... Evet tam 2 kere (>-<)
Ama oldukça güzel ve kapsamlı bir yorum yazdım size^^

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu

21. yüzyıla ait modern bir kız olan Go Ha Jin, güneş tutulması sırasında boğulurken kendisin birden 10. yüzyıl Goryeo'sunda, Hae Soo isimli bir kızın bedeninde bulur. Hae Soo, 8. prensin eşinin kuzeni olarak saraya yakın bir kızdır. Kendisini birden Goryeo'da bulan ve her şeyi garipseyen Ha Jin, ortama ayak uydurmaya çalışırken saraydaki prenslerin dikkatini çeker ve tüm prenslerle arap saçına dönen bir ilişki içine düşer: Dostluk, hizmetkarlık, aşk...

YORUMA BAŞLAMADAN EK BİLGİ

moon lovers scarlet heart chinese ile ilgili görsel sonucu

Dizi, yukarıdaki resimdeki Çin dizisinden ve aynı isimli Çin romanından uyarlama. Bu dizi Kore'de aşırı ünlüymüş. Herkes izlemiş. Hatta bu yüzden, insanlar aynı hikayeyi ikinci kere izlemek istemediği için Moon Lovers-Scarlet Heart: Ryeo'nun reytingleri Kore'de maalesef oldukça düşük. Aksine uluslararası platformda ise 2016'nın en çok izlenen Kore dizilerinden bir tanesi. 

Dizinin adındaki Ryeo eklemesi, dizinin geçtiği dönemde var olan eski Kore hanedanlığının adı olan Goryeo'dan geliyor. Çin yapımı dizinin adı ise sadece Scaret Heart.

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu
Sırasıya: 14. prens, 10. prens, 3. prens, 4. prens, Hae Soo, 8. prens, 13. prens ve 9. prens
Dikkat! Bu çok uzun ve spoiler dolu bir yazı!!!

Diziden nasıl etkilendiğimi anlatamam. Bitirdiğimden beri bazı sahneleri 10 kere falan tekrar tekrar açıp izledim, üzerinden epey bir zaman geçti ama atmosferinden hala kurtulamadığım için başka dizi açıp izleyemiyorum. Çok müşkül durumdayım şuan inanın ki. 

Tarihi dizileri ne kadar çok sevdiğimi bilirsiniz... Hele ki sırf aksiyon, sırf dram olmayıp içine romantizm, komedi serpenleri daha da severim. Bir de ennn sevdiğim tema, zamanda yolculuk var(çok etkin olmasa da). Daha ne olsun??? Ne olsun biliyor musunuz? Mükemmel bir oyuncu kadrosu! Allahım birbirinden yakışıklı prenslerin biri gidiyor diğeri geliyor. Her bir sahne bir öncekinden daha çok hitap ediyor göze. 

İşte bu diziyi bi kere izlemek yetmiyor o yüzden!

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu

Bütün prensler birbirinden mükemmel olsa da Lee Jun Ki benim en hayran olduğum aktörlerden birisi olarak diziyi izleme sebeplerimden birisiydi. Lee Jun Ki'nin tarihi dramaların(sageuk) kralı olduğunu biliyoruz zaten. Son oynadığı 7 dizinin 5inde tarihi karakterleri canlandırıyor, o derece. Arang and the Magistrate en güzel dizilerinden birisi olsa da benim kalbime yine tarihi bir karakteri canlandırdığı film The King and the Clown ile taht kurmuştu yıllar önce. Orda, kralı eğlendirmekle görevli narin feminen soytarı rolünü izlemediyseniz çok şey kaçırmışsınız demektir.

moon lovers scarlet heart ryeo wang so ile ilgili görsel sonucu

Wang So: siyasi ilişkiler yüzünden saraydan uzaklaştırılıp başka bir devlette yetiştirilen, yüzünde yara olduğu için dışlanan, annesi ve kardeşleri tarafından asla kabul edilmeyip canavar muamelesi gören zavallı bir prens...

Şunu baştan söyleyeyim: Lee Joong Ki'nin oyunculuğu ile ilgili eleştiri kabul etmiyorum. Moon Lovers'ı izlerken kalbim nasıl küt küt attı anlatamam. Canlandırdığı prens, Wang So'nun sevgiye açlığını, dışlanmışlığına karşı duyduğu hayal kırıklığı ve öfkeyi resmen gözleriyle anlattı. Özellikle dizinin son bölümünde Hae Soo'nun arkasından ağladığı bir sahne var ki son 1 haftadır günde 3 kere o sahneyi izliyorum. Diziden bi haber anneme açıp izlettim sahneyi, konuyu bilmeden gözleri doldu kadının. Tek kelimeyle İNANILMAZ  bir oyunculuk sergiledi.

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu

Aksiyon sahnelerine gelince yine Lee Joon Ki'yi azcık takip edenler onun ne kadar mükemmel bir dövüş sanatları ustası olduğunu bilir. Şimdiye kadarki hemen her dizinde dövüş sahneleri vardı ve kendisi asla dublör falan kullanmazmış. Aksiyon okullarını, taekwandoyu, diğer dövüş sanatı dallarını falan silip süpürmüş bir usta kendisi. Bu dizide de her bir dövüş sahnesi birer dans koreografisi gibi, ince ince işlenmiş ve kusursuz. Tabii Lee Joon Ki de kusursuz!

Ayrıca uzun yıllardır şarkıcılık yaptığını da biliyor musunuz? Pek çok albümü var. Yani tam bir yetenek bombası adam!

Genelde yazılarıma koyduğum resimleri internetten alırım, bu bakıştan o kadar çok etkilendim ki ekran görüntüsü aldım^^

Son olarak bu adamın yakışıklılığından ve karizmasından bahsetmek istiyorum. Şu yukardaki resme bakar mısınız? Göz pınarları, dudak çukuru, burnunun ucu... Adam sanki bilgisayarda çizilmiş bir manga karakter gibi. Gerçek değil yani! Açıkçası normalde güzel yüzlü adamları beğenmem, hafif kemikli yüzü olan, güzeldense karizmatiğe kaçan tipleri beğenirim ama Lee Joon Ki bambaşka bir olay. Hem güzel (hatta bazı fotoğraflarında kız kadar güzel, The King and the Clown filminde de kız gibi), hem karizmatik, hem yakışıklı ve burda sayamadığım tüm diğer sıfatlar... Tek kelimeyle BÜYÜLEYİCİ!

İlgili resim
Evet bu yazıda en çok prens Wang So resmi olacak!
Hae Soo'yu ise Lee Ji Eun nam-ı diğer IU canlandırdı. IU'nın şimdiye kadar severek izlediğim tek dizisi Pretty Man olsa da, oyunculuğuna tahammül edebildiğim nadir 90'lı aktrislerden kendisi. Hatta bence burda oldukça başarılıydı. Ama sanırım gerçek karakteriyle ilgili sıkıntılarım var benim. Ben genelde dizilerin kamera arkalarını izledikten sonra yorum yazarım. Burda gördüm ki, diğer oyuncular ne kadar samimi ve cana yakınsa IU bir o kadar soğuk ve suratsızdı. Hoşuma gitmedi. Dedikodu yapmak gibi olmasın ama belki de kendisinden 11 yaş büyük sevgilisi böyle birbirinden yakışıklı ve genç 8 prensin arasında olmasından memnun kalmadığı içindir hahahah^^

moon lovers scarlet heart ryeo princes ile ilgili görsel sonucu
Tahtın varisi 1. prens yok bu resimde
Öhöm öhöm... Birbirinden yakışıklı 8 prens mi demiştim???

Öncelikle, iyisiyle-kötüsüyle 8 prensi çok sevdim. Her birinin birbirinden ayrı karakterler olması, karakterlerinin oluşumunda geçmişlerinin, ailelerinin ve yaşam şartlarının etkisi... Her şey o kadar mantıklı ve birbiriyle bağlantılıydı ki..

Bu 8 prensin, sarayda şakalaşarak birlikte büyüyüp, sonra dizinin sonunda kimin kötü, kiminin iyi, kiminin kalbi kırık, kiminin ölü olması çok üzücüydü. O arada geçen zamanı, hayatın her birini nasıl o noktaya getirdiğini izledik yaa, işte orda kendimi çok kaptırdım diziye. Her bir prensle ayrı bir bağ kurdum adeta. 

İlgili resim

Özellikle 10. ve 14. prensler beni çok etkiledi. Wang So dışında beni en çok üzen bu ikisi oldu. Tahtla en alakasız prens olmasına rağmen acımasızca öldürülen masum ve çocuk ruhlu 10. prens ve aşkını itiraf bile edemeden ömrü boyunca sevdiği kadınının en yakın arkadaşı olarak, o kadının başkasına duyduğu aşkı izleyerek yaşayıp sonra da o kadını kaybeden zavallı 14. prens. Şu an resimlerine bile bakmak gözlerimin dolmasına yetiyor inanın.

moon lovers scarlet heart ryeo wang wook and hae soo ile ilgili görsel sonucu

Bir de Hae Soo ve prens Wang Wook durumu var tabii... Hae Soo'nun gençliğindeki bir hata demek istiyorum bu duruma hahahah.. 
Aslında bu ilişki beklediğimden uzun sürdü. Yani dizinin yarısı geçmişti hala bu ikisinin aşkı vardı, az gıcık olmadım değil. Zavallı Wang So bekliyor kenarda yavrum benim.. Hae Soo'nun aklının yerine gelmesi uzun sürdü.

Wang Wook... 
Aslında bu hayatta en tehlikeliler çok iyi olup birden dönenler, çok akıllı olup kötü olmayı seçenler, iyi görünüp kötü olanlar, hep iyi oldum da ne işime yaradı diye hayata isyan edenler... Yine bunu kanıtladı Wang Wook bize.



Dizinin birbirinden etkileyici ve akılda kalıcı sahneleri vardı ama bikaç tanesinden özellikle bahsetmek istiyorum:

Bir nevi açılış sahnesi diyebileceğimiz, prenslerin banyo sahnesi. Sanırım tüm kızları ekran başına yapıştırıp yüzlerini azcık kızartmıştır. Tüm prenslere ilk bakış olarak çok eğlenceli ve güzel bir sahneydi. Hem prenslere banyo, hem bize göz banyosu ^-^

İlgili resim

10. prensin doğumgünü sahnesi yine çok tatlıydı. Herkesin bir arada olması, eğlenmesi... Hae Soo'nun 21. yüzyıldan modern bir şarkı söylemesi ve yıllar sonra o şarkının ''kral bir saray hanımını bu şarkıyı söylerken dinlemiş ve ona anında aşık olmuş'' diye Goryeo'da ünlü olması mükemmel bir ayrıntıydı.

İlgili resimmoon lovers scarlet heart ryeo wang so bath scene ile ilgili görsel sonucu

Güçlü ve soğuk Wang So'nın, birisi yüzünü maskesiz görünce ürkek bir çocuğa dönüp savunmasız kaldığı sahne...

moon lovers scarlet heart ryeo wang so bath scene ile ilgili görsel sonucu

Wang So kral olduktan sonra, Hae Soo ve Baek Ah ile birlikte yemek yerken, ''ikinizle birlikte aile gibi bir yemek yemeyi hep hayal etmiştim'' diyerek mutlu olması... Onun mutlu olmasına rağmen çok hüzünlü bir sahneydi aslında. Sanki gelecek kötü şeylerin habercisi gibi... Sanki üçünün ayrılacağının habercisi gibi...

moon lovers scarlet heart ryeo wang so ile ilgili görsel sonucu

Makyaj sahnesi tabii ki dizinin en önemli sahnelerinden birisiydi. Ayrıca ilerleyen sahnelerde, Wang So'nun yüzünü bebek poposu gibi yapmayıp belli belirsiz bir iz bırakmaları ayrıntısı da çok hoşuma gitti.

moon lovers ep 16 ile ilgili görsel sonucu

10. prensin öldüğü sahneyi de unutmamak lazım! Wang So'nun, 10. prensin kendi isteği üzerine onu öldürmesi çok acıklıydı. Tabi Hae Soo'nun şimdiye kadar görüp yanlış yorumladığı tüm vizyonlar da açıklanmış oldu bu sahneyle.

İlgili resim

Sayısız kere izledim dediğim son bölümdeki sahne... Wang So, Hae Soo'nun küllerinin olduğu vazoyu alıp ağlayarak ''Hae Soo ölmüş olabilir, ama yine de o benim!'' diyo. Kaç kere ağladım bunu izlerken bilmiyorum. 

Bu sahnede de o kadar çok etkilendim ki yine ekran görüntüsü aldım. Hiç benlik bir davranış değil oysa ki^^
Ve tabii ki en en en önemlisi, herkesin Wang So'ya aşık olmasına sebep olan, gözlerimizi dolduran sahne. Bu sahne o kadar etkileyiciydi ki bikaç kere başa sarıp tekrar izledim. Dizinin highlightı sanırım. Ve tabii ki Hae Soo'nun neden Wang Wook ile değil, Wang So ile birlikte olması gerektiğini anladığı an...

Çok saydım değil mi??? Daha da çok sayasım var aslında ama içime atıyorum. Yazı bitmez yoksa^^

İlgili resim

>>Dizi aksiyon, romantizm, komedi ne ararsanız barındırıyodu kısacası. Her karakterin kendi hikayesi, kendi aşkı, kendi amaçları vardı ve her biri ayrı ayrı içine aldı bizi.

>>Tüm dizilere 20 bölüm çok gelir, buna az gelmişti bence. Yetmedi, yetmediiiiiiiiii!

>>Dizinin soundtracki bir harika!!!! Dinlemeye doyamıyorum. Playlistimin en başına yerleştirdim bikaç şarkıyı dilimden düşmüyor şuan. Hatta bazı şarkıları Gu Family Book'u çok anımsattı bana, onun soundtracki de mükemmeldi.

>>Atmosfer çok başka... Ciddiyim, şimdiye kadarki en iyi tarihi dizilerden bir tanesi. 

>>Dizide gerçek karakterler, olaylar kullanıp tarihi bilgi vermeleri de çok hoşuma gidiyor. Açıkçası bu sayede Kore tarihine ilgim arttı ve az buçuk araştırma yapıp daha ayrıntılı bilgiler edindim.

>>Sinirime dokunan tek şey daha önce de söylediğim gibi Hae Soo-Wang Wook aşkının beklediğimden uzun sürmesi. Bir de dizide 5 kere falan zaman atladılar, zaman atlamaları hiç sevmem -_-


moon lovers scarlet heart ryeo wang so ile ilgili görsel sonucu

Sonu hem güzel hem acıklıydı. Aslında dizi boyunca yer yer bazı repliklerde sık sık 2. sezon sinyaller verildi. Sanki 21. yüzyılda tekrar karşılaşacaklarmış gibi. 

>>Hae Soo ölmek üzereyken, 14. prens ''Bir sonraki hayatında beni hatırlayacaksın değil mi?'' diye sordu. Hae Soo ise ''Her şeyi unutacağım'' demişti. Gerçekten de unuttu.

>>8. prens Hae Soo'ya ''Bu hayattaki kaderimiz sona erdi'' dedi.

>>Dizinin en sonunda Wang So ''Sen ve ben madem aynı dünyadan değiliz, seni gelip bulacağım, benim Soo'm'' dedi. 

Her birindeki aynı dünya/ayrı dünya kelimelerine dikkat çekmek istiyorum. Sanki tekrar karşılaşacaklarmış gibi...

Diziyi izlerken önce bu beklentiye düştüm, sonra dedim ki kendi kendime ''Aynı şeyleri Gu Family Book'ta da düşünmüştün Melly. Yok Koreliler devam çekmiyoooo kabul et bunu'' dedim. Ama son sahne yine bi ümitlendirdi beni.
Maalesef ki yakın zamanda dizinin 2. sezonunun olmayacağını açıkladılar -_-


Her daim ''Beni asla terk edemezsin! Sen benimsin! Hep yanımda kal!'' hatta sonunda ''Ben seninim!'' diyerek saplantılı bir şekilde Hae Soo'ya aşık olan Wang So'nun en sonunda yalnız kaldığını görmek çok kalbimi kırdı. Ona gidip sarılmak istedim. Günümüze geri dönen ve her şeyi unutmuş olan Hae Soo'nun, bir müzede yukarıdaki resmi görerek her şeyi hatırlaması, Wang So'nun yalnız kaldığını anlaması ve ağlaması ise daha üzücüydü.

image

O sondaki müze sahnesinin tamamı çok duyguluydu aslında. Wang So'yu kanlı kral olarak hatırlayıp onu, o kötü imajdan kurtarmak için uğraşan Hae Soo'nun amacına ulaşmış olması ve bunu müzedeki yazıda görmemiz ise güzel bir ayrıntıydı.

Olayın dramatikliğini bozmak istemem arkadaşlar ama maalesef Wang So'nun gerçek hali ve o sahnenin orjinali şu şekilde:

image


Hayaller, hayatlar demek istiyorum... hahahha

moon lovers scarlet heart ryeo ile ilgili görsel sonucu
Keşke hep böyle mutlu kalabilselerdi....
Sonuç: Diziye bayıldım. 2016'nın en iyilerindendi. Lee Joong Ki'ye bir kez daha aşık oldum. Açıp açıp izleyeceğim klasikler arasında yerini aldı bile. 

moon lovers scarlet heart ryeo wang so bath scene ile ilgili görsel sonucu

Dizi boyunca hepimizin kalbini yerinden oynatan prens Wang So hakkında daha kapsamlı bir yazı yayınlamak istiyorum. Hatta yazım bitmek üzere. Çok etkilendim kendisinden^^
Umarım beğenirsiniz, çok yakında^^

Ayrıca blogumdaki çam sakızı çoban armağanı çekilişe katılarak bana sevgi göstermek isterseniz TIKTIK

13 Ocak 2017 Cuma

MBC Drama Awards 2016

Bundan önce yazdığım KBS Drama Awards 2016 yazısı için tıktık
SBS Drama Awards 2016 yazısı için tıktık

Bugün son ödül töreni MBC'ye geldi sıra.


MBC kanalı 2016 yılında One More Happy Ending, Goodbye Mr Black, Lucky Romance, Shopping King Louie, W ve hala devam eden Weightlifting Fairy Kim Bok Joo gibi önemli diziler yayınladı.

Geceden Notlar:
  • MBC oturma düzeni de SBS gibi masa şeklindeydi, yani dizi ekipleri bir arada oturabiliyordu. Sanırım bu sene bir tek KBS saçmalamış.
  • Töreni izlemeye başlar başlamaz dikkatimi ilk çeken şey büyük ödülün halk oylamasına açılmış olmasıydı. Diğer kanallar böyle bir şey yapmamıştı. Çok iyi bir tercih değildi bence çünkü oylama açıklanır açıklanmaz kimin seçileceği belliydi. Malum genç kızlar her sene birisini oppa belirliyor, bu sene de Lee Jong Suk. Ama bence oyunculuk yetenekleriyle hak eden kesinlikle Seo In Guk'tu.
  • SBS ödüllerine katılmayan Nam Joo Hyuk tabii ki burdaydı. E orda yanrol olduğu Moon Lovers varken burda başrol olduğu Weightlifting Fairy Kim Bok Joo söz konusuydu, ödül de aldı zaten. Ayrıca gülümsemesi falan çok tatlı ama ödül alırken çok mutlu gibi değildi sanki. Tüm kanallarda aynı ödülü alanlar hatta Nam Joo Hyuk ile birlikte ödülü paylaşan Ryu Jun Yeol bile daha heyecanlıydı.
İlgili resim
  • En iyi çift ödülünü tüm kanallar bir çok çifte aynı anda verirken, MBC tek çifte verdi. Tahmin edin kim? -_-
mbc drama awards 2016 ile ilgili görsel sonucu
İlgili resim
  • KBS ödüllerinin yıldızı Park Bo Gum, SBS ödüllerinin yıldızı Lee Joon Gi ise bu ödül töreninin de yıldızı kesinlikle Seo In Guk'tu. Bu adam gittikçe gözümde büyüyor benim. Eskiden hiç sevmezken şimdi bayılır oldum. Devamlı gülümseyen, alçak gönüllü, egosuz, sevimli ve sıcak kanlı birisi. Herkes röportajda kasım kasım kasılırken o bıcır bıcır her daim. Hem de yaşça büyük olmasına rağmen. Evet günün yıldızı oydu!
goodbye mr black lee jin wook ile ilgili görsel sonuculucky romance hwang jung eum ile ilgili görsel sonucu
  • Goodbye Mr. Black ve Lucky Romance dizileri MBC tarafından pek dikkate alınmamış sanırım. Hatta hiç aday olmayan Lee Jin Wook ve Hwang Jung Eum gelmemişti bile. Ödül alamayacağını tahmin eden Moon Chae Won da yoktu törende. Ödül almazsam gelmemcilik yine baş göstermiş.
2016 jung kyung ho blonde ile ilgili görsel sonucu
Ödül töreninden fotoğrafını bulamadım ama yeni dizisinden bir kare bu. Saçları tam da bu renk! İshal bebek kakası rengi tövbe estağfurullah!!! 
  • Çok çok çok sevdiğim ve aşırı özlediğim Jung Kyung Ho berbat saçlarıyla bir ödül sundu. Aklıma gelmişken, ben bu adamın çok iyi bir oyuncu olduğunu ve hakettiği popülariteyi elde edemediğini düşünüyorum, içimde bir dert. Buraya öylesine yazayım dedim!
  • Son olarak ve bence en önemlisi, rol aldığı Entertainer dizisinin kanalı olan SBS'in törenine konuk olarak bile gitmeyen Ji Sung burda büyük ödülün sunuculuğunu yaptı. Ben şok!!! Dizisi beklenen reytingi almadı diye SBS'e küsmüş herhal!!!

İlginizi Çekebilecek Bazı Ödüller:

  • Daesang (Grand Prize): Lee Jong Suk (W)
  • Drama of the Year: W
  • Top Excellence, Mini Series Award (kısa dizi): Lee Jung Suk, Han Hyo Joo (W)
  • Excellence Award, Mini Series (kısa dizi): Seo In Guk (Shopping King Louie), Lee Sung Kyung (Weightlifting Fairy Kim Bok Joo)
  • Golden Actor Mini Series: Kim Eui Sung (W)
  • Golden Actress Mini Series: Im Se Mi (Shopping King Louie)
  • New Actor: Ryu Jun Yeol (Lucky Romance), Nam Joo Hyuk (Weightlifting Fairy Kim Bok Joo)
  • New Actress: Nam Ji Hyun (Shopping King Louie)
  • Best Couple: Lee Jung Suk-Han Hyo Woo (W)
  • Writer Award (senarist): W
2016 mbc drama awards ile ilgili görsel sonucu

Bildiğimiz dizi ve oyuncularla ilgili ödülleri yazdım sadece. Evet W için oldukça bereketli bir yıl oldu, ama bekliyorduk değil mi?
Yalnız ödüllere bakarsanız çok berbat bir hiyerarşi var. Resmen oyuncuları Golden, Excellence ve Top Excellence diye sıralamışlar. Büyük ödülü Lee Jong Suk'a vermelerini bile Seo In Guk'a haksızlık görürken; Excellence ödülünü Seo In Guk'a verip Top Excellence ödülünü Lee Jong Suk'a vermeleri çok gıcık etti beni. Tamam dizi çok güzeldi ama karakter dehşet oyunculuk isteyen bir rol değildi kabul edin! Seo In Guk daha başarılıydı bu sene!

Genel olarak da oldukça sıkıcı bir ödül töreniydi bence. Diğer ikisinden daha zor izledim.

Neyse ben böyle gıcık olmaya devam edeyim bu senenin de ödül törenleri böyleydi işte...
Umarım sevmişsinizdir. Seneye bu yazıyı tekrar yazmak ümidiyle^^

9 Ocak 2017 Pazartesi

SBS Drama Awards 2016

Bundan önce yazdığım KBS Drama Awards 2016 yazısı için tıktık

Dolu dolu geçen SBS Drama ödüllerinden kısaca bahsetmek istiyorum bugün.


SBS Kanalı 2016 yılında Six Flying Dragons, Doctors, Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo, Romantic Doctor, Remember, Please Come Back Mr., Entertainer, Jealousy Incarnate, Beautiful Gong Shim ve hala devam etmekte olan Legend of the Blue Sea gibi önemli diziler yayınladı.

Geceden Notlar:
  • Öncelikle SBS ödüllerinin en güzel yanı oturma düzeniydi. Balo salonu tarzında, her ekibin kendi masasının olduğu güzel bir düzen vardı salonda. Başrol-yanrol demeden herkes bir arada oturmuştu ve töreni bu şekilde izlemekten çok büyük zevk aldım.
3SzjE4i.jpg

  • Zannediyorum ki bu ödül töreninden zevk almamın en büyük sebebi Moon Lovers ekibiydi. Önceki yazımda bahsettiğim, drama ödüllerinin entertainment ödüllerinden daha sıkıcı olmasına neden olan oyuncu egosu ve aristokratik tavırlar bu ekipte yoktu. Şarkılara coşkuyla eşlik edip ödül alan diğer oyuncuları büyük mutlulukla alkışladılar. Kendi ekiplerinden birisi ödül aldığında ayağa kalkıp en az kendileri almış kadar sevinip mutlu oldular. Diğer masalarda herkes resmi bir şekilde tokalaşıp gülümserken burda ekip içinde her daim aile havası ve eğlence vardı, herkes birbirine devamlı sarıldı. Kayırmak gibi olmasın benim biricik Lee Joon Gi'm de hepsinden büyük olmasına rağmen onlardan daha çok gülüp eğlenen ama aynı zamanda da onların arkasında olan bir abi gibiydi. Gözüm Ji Soo ve Nam Joo Hyuk'u aradı ama maalesef birisi KBS diğeri ise MBC drama ödüllerine katılmayı tercih etmişti.
  • Oturma düzeni iyi olsa da ödül verme düzeni saçma sapandı. Normalde ödüller dizilerin bölüm sayılarına göre kategorilere ayrılırken bu sene SBS, dizilerin türlerine göre kategori yapma kararı almış ve eline yüzüne bulaştırmış. 
PmlksFM.jpgVLG26Dw.jpgzl9bC8e.jpg
  • KBS'de Park Bo Gum nasıl damga vurduysa burda da Lee Joon Gi sempatikliğiyle damga vurdu geceye bence. Hayranlarını, ustalarını selamladı, arkadaşlarına destek oldu ve mütemadiyen güldü. Bir kişi daha vardı damga vuran: Lee Min Ho. Ben hayatımda bu kadar sıkıcı, iki kelimeyi bir araya getiremeyen, suratsız bir adam görmedim. Kusura bakmayın Minozlar ama Lee Min Ho gecenin en büyük hayal kırıklığıydı.

  • Kibar tavırlı, hanım hanımcık, zayıf, güzel Jang Geun Suk ne hale gelmiş şok oldum! Gerçekten inanamadım. O altın suyuna batmış görmemişin çingene ceketinden de hiç bahsetmek istemiyorum! Çok garipsedim. Ayrıca o da aşırı suratsız ve gergindi ve bence kesinlikle sunucu olmaya uygun değildi.
  • KBS ödüllerinde Park Bo Gum ödül alınca ağlayan Kim Min Seok, burda da Doctors'daki rolüyle kendisi ödül aldığında çok ağladı. Ben de onunla birlikte ağladım. Gerçekten çok güzel bir çocuk, çok güzel bir insan!
  • Baekhyun'lu falan tüm sahne şovları, şarkılar mükemmeldi gecede!
gong hyo jin ile ilgili görsel sonucuentertainer ji sung ile ilgili görsel sonucuİlgili resim

  • Jealousy Incarnate'ten Gong Hyo Jin, Entertainer'dan Ji Sung ve Please Come Back Mr.'dan Rain gibi büyük oyuncular törende yoktu. Çoğunun, ödül alamayacaklarından emin oldukları için törene gelmediklerini düşünüyorum ve bana çok saçma geliyor. Hepsinin rol arkadaşları törendeydi. Kendileri ödül almasa bile destek olmaları gerekirdi bana kalırsa.
kim rae won ile ilgili görsel sonucujun ji hyun ile ilgili görsel sonucu
  • Kim Rae Won sağlık sorunları yüzünden, Jun Ji Hyun ise çekimde olduğu için törene katılamamış.

İlginizi Çekebilecek Bazı Ödüller:
  • Top Excellence Award for Genre&Fantasy Drama: Kim Rae Won (Doctors), Park Shin Hye (Doctors), Lee Min Ho (Legend of the Blue Sea)
  • Top Excellence Award for Romantic Comedy Drama: Namgoong Min (Beautiful Gong Shim), Jo Jung Suk (Jealousy Incarnate), Gong Hyo Jin (Jealousy Incarnate)
  • Top Excellence Award for Long-Running Drama (uzun diziler): Jang Geun Suk (Jackpot)
  • Excellence Award for Fantasy Drama: Kang Ha Neul (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo), Oh Yeon Seo (Please Come Back Mr.)
  • Excellence Award for Genre Drama: Yoo Seung Ho (Remember), Yoo Yeon Seok (Romantic Doctor), Seo Hyun Jin (Romantic Doctor)
  • Excellence Award for Romantic Comedy Drama: Kang Min Hyuk (Entertainer), Minah (Beautiful Gong Shim)
  • Excellence Award for Long-Running Drama: Yeo Jin Goo (Jackpot)
  • Hallyu Star Award: Lee Joon Gi (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)
  • Top 10 Star Awards: Namgoong Min (Beautiful Gong Shim/Remember), Park Shin Hye (Doctors), Seo Hyun Jin (Romantic Doctor), Lee Min Ho (Legend of the Blue Sea), Lee Joon Gi (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo), Jang Geun Suk (Jackpot), Jun Ji Hyun (Legend of the Blue Sea), Jo Jung Suk (Jealousy Incarnate), Han Suk Kyu (Romantic Doctor)
  • Best Couple Award: Romantic Doctor, Legend of the Blue Sea ve Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo çiftleri
  • Special Acting Award for Fantasy Drama: sung Dong Il (Legend of the Blue Sea), Seahyun (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)
  • Special Acting Award for Genre Drama: Park Sung Woong (Remember)
  • Special Acting Award for Romantic Comedy Drama: Oh Joo Wan (Beatutiful Gong Shim), Seo Ji Hye (Jealousy Incarnate)
  • Special Acting Award for Long-Running Drama: Song Jae Rim ve Kim So Eun (Our Gap Soon)
  • New Star Award: Go Kyung Pyo (Jealousy Incarnate), Hyeri (Entertainer), Kim Min Suk (Doctors), Kim Min Jae (Romantc Doctor), Moon Jı In (Doctors), Minah (Beautiful Gong Shim), Baekhyun (Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo)
Sadece ödül alan önemli kişileri ve dizileri yazayım demiştim ama neredeyse tamamını yazmış oldum. Burdan da anladık nitelikli dizi sayısı bakımından SBS, KBS'den daha başarılıymış bu sene.

Ancak daha önceden de söylediğim gibi ödül verme düzeni çok mantıksızdı. Ödül isimlerine bakarsanız Genre Drama gibi bir saçmalık göreceksiniz. Genre kelimesi zaten tür demek. Bu, hangi dizi türüne tekabül etti hiç anlamadım. Yada Excellence ile Special Acting ödülleri arasında hiçbir fark yok gibiydi. Varsa da biz anlamadık. İki ödül de hemen hemen sadece yardımcı oyunculara verildi. Ayrıca Top 10 Star Awards diye uyduruktan bir ödül yapmışlar. İyi oyuncuların hepsine aynı ödülden birer tane verelim de sonra ben niye bunu aldım o niye şunu aldı diye huysuzluk, kıskançlık yapmasın demişler sanki. Diziler güzel, oyuncular güzel ama ödüller uyduruk bir geceydi. 

Son olarak, mükemmel olduğunu duydum, mükemmel olduğuna da eminim ayrıca ancak daha izlenmemiş 8 bölümü olan Legend of the Blue Sea dizisine bu kadar çok ödül verilmesi azcık torpil gibi geldi bana. Daha yarısında nerdeyse dizi ne bu acele. Biten dizilere daha çok şans verilmeli gibi gibi... 

Bu geceden de benden bu kadar^^